01 Mac 2012

Kisah Botol Air

Selamat malam semua..story mory aku malam2 nie pasal kisah botol air. Sejak jd suriumah nie, kerja paling malas aku nak buat ialah ambik air minum utk anak2. Biasala dorg nie..kejap2 mintak air lepas sorg2. Dah ar dapur dgn depan umah jauh. Sebab tu ar aku selalu beli botol air, nie dah kali keberapa beli pun tak ingat. Tengok cantikkan botol ni??? (mood : perasan)


Time beli perkara yg biasa aku pikir, botol tu mesti cantik pastu besar sb aku malas ulang alik bik air kat bebudak nie. Jadi setiap kali isi dapat ar berapa kali teguk utk anak2 nie. Masa tu botol nie dalam plastik so, tak dpt telek lebih2 la..lagi pun nak cepat. Bila balik umah..aku pun siap testing ar isi air. Tetiba air tu tak masuk penuh. Maksud aku dia tak jatuh habis kebawah. Sekali tgok..



Laaaaaaa de 2 bahagian pulak..serupa jugak ar keje aku sebelum nie. ulang alik g ambik air utk dorg. Umpama isi dalam cawan atau gelas jer saiz dia. Bila semua org tgok botol ni mcm atuk, nenek dan sepupu2 dorg mesti tertanya2 bahagian bawah tu utk isi aper??? Aku jawab ar ntah..yg gelak pun ader..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan