03 April 2012

Penakut jugak dia..

Assalamualaikum..
Seperti yg dijanjikan..sampai la masa utk faris bertemu semula dgn doktor kulit dia. Nak tahu?? utk aczemia tu hari mmg dah hilang terus dah. kulit pun dah jadi licin sangat. nak dijadikan cerita saiz wart dia pun jadi kecil sikit selepas mandi air panas kat jasin semalam (ahad). Time doktor cek tu aku tanya la knp dia boleh kena wart nie?? doktor cakap mungkin dia ada bersetuh dgn individu yg mempunyai ketuat nie. lagipun dia budak mmg sistem imun dia mmg tak kuat utk lawan virus nie. faris pulak ader aczemia mungkin time dia garu2 tu dah luka sikit, biasa kuman suka menempel dekat situ. owh..baru la aku paham dgn jelas.
Sepanjang rawatan tu aku tgok faris nie tenang jer. Bila doktor cakap naik atas katil cepat sb nak jadikan dia superman. Dia pun suker ajer..mulala dia tunjukkan aksi2 yg bukan2 tu..tulah aku dah cakap jangan dilayan budak nie. Sebab dia suka tunjuk kelaku dia tu..
 Ni pulak muka dah mula menunjukkan tanda2 bosan. sebab doktor ader sapu aper ntah sebelum nak kasi gas tu..pastu kena tunggu dlm bp minit sebab doktor ngah test gas tu sebelum nak spray kat wat tu..dalam hati jangan ko mintak turunkan dari katil nie sudah..hehehehe..sb aku tahu sangat perangai dia nie bila dah bosan..
Pastu doktor pun mulalah spary kat situ..tp mulut dia pun boleh tahan becok mcm abg dia jugak. Dah doktor cakap ubat nie akan buat dia rasa sejuk. Time dah kena tu boleh dia tegur "oii watpe tu?? letak ais ker??..hehehe.. sweet jer soalan. aku iakan yg doktor letak ais kat kaki dia. Pastu tunggu bp minit lagi utk kali ke2. terus dia bangun melompat kat aku. Dia ckp "adik chakitt cangatt, tak nakkk!!.

Dah tak dapat utk kali ke2, tp doktor ckp biasa dia buat 2 kali. tapi kali pertama pun tetap berkesan jugak. Dan faris pun dibenarkan kuar dari bilik nie..2 minggu lagi aku kena datang balik utk cek..faris faris..harap2 ia akan sembuh sepenuhnya..amin...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan