25 Mei 2012

Siri Kenakalan Adam.

Selamat petang semua..

Sementara menanti petang td aku sempat bawak anak2 g window shopping kejap. Sajer nak hilangkan stress dan nak larikan pikiran dr memikir menda2 yg memeningkan kepala. Dah puas pusing2 dak iris pulak nak bf. Cecepat aku carikan tempat ibu dan anak tu.

Tak lama lepas dpt pam kejap terus tertidur ko. Yeay!! Lg senang ar keje mama ko nak merayau kesana sini. Berangan tu..pastu adam mintak ais krim feberet dia. Aku pun layan jer sb ingat hati nak tgok sandal nose.

Tp dgn tak sengaja ader belaku kemalangan sikit dlm ramai2 org tu. Nasib tak melambak ais krim tu kat bb cina dlm stroller td. Tu la adam ni asyik dgn dunia khayalan dia. Semua sekeliling dia dianggap mainan pastu sifat nak tahu tu tinggi pulak. Wat tak reti jer klu kita ckp jangan.

Dulu dia pernah masuk FOS, tahu ape yg dia buat? Menonong jer dia g tutup semua plug kat situ. Pe lagi bgelap ar 1 FOS tu. Dlm gelap tu aku terus dukung dia pastu g tarik tgn papa dia jalan laju2 keluar dr situ. Papa pulak rupanyer tak tahu yg anak dia punya pasal. Terpinga2 tanye knp nak kuar pulak. Aku ckp aku malu sb tu semua keje anak kami. Tergelak2 ar dia..

Ada lain kes jugak. Aku bwk dia nak bayar duit kete. Bila number aku naik aku pun terus g kaunter nak wat bayaran. Tak lama tu aku tgok dia dok tekan no. Bukan main byk ar kertas2 kuar dr mesin tu. Jaga yg selalu ader kat sini pulak dok myembang kat luar. Bagus sgt ar tu.

Dulu kat pejabat pos aku nak bik no jugak. Lepas aku tekan no tetiba mesin off. Nasib kertas no tu sempat kuar. Pastu ader aunty cina cuit bahu aku dr belakang ckp anak aku sudah offkan plug yg bsambung dgn mesin tu. Alamak!! Just say sorry then aku switch on kan blik. Tp number yg kuar start dgn 0000. Pastu aku tpaksa ar buat2 tak reti je kat hati hanya tuhan yg tahu.

Mcm2 ar siri kenakalan adam ni klu nak dikumpulkan byk sgt. Sampai pintu kete toyota tu tcabut pun dah femes nau. G mana pun org akan ckp owh ini dak adam cucu hj yusof tu. Terer nak ko bwk kete sampai pintu tercabut tu..kuang kuang..

Zasss..mama ko catat sbg catatan sejarah utk ko besau t...

posted from Bloggeroid

Tiada ulasan:

Catat Ulasan