03 Julai 2012

Saya Kembali


Assalamualaikum dan selamat sejahtera..
Rindu sesangat nak berceloteh kat sini dan berkongsi segala cerita kami...tapi di sebabkan beberapa masalah terpaksa la terima jer. Rasa bukan main lama betul tak dpt update...huhuhu..tp alhamdullilah en. suami mmg memahami minat isteri dia nie. Tu yg sangat bangat ni!! Biar ar pe org nak ckp dia tak peduli pun..yg penting dia nak isteri dia enjoy..okeh2 tak nak pedulikan hal tu.

Hari ini aku bawakkan story yg ader dlm draf nie sb belum siap pape, lagipun gambar  banyak dalam note lagi. Kisah perjalanan aku anak branak g ke kemaman tu hari, time cuti sekolah bulan 6.
  Ha! nampak tak bukan main banyak lagi barang2 yg aku angkut..Main sumbat jer dlm memana beg akibat dari kekurangan beg. Yang penting semua barang2 dpt diangkut,.hehehe..beg doremon tu pinjam tau sampai tak boleh zip trus..banyak betul barang sebab nak tinggal hampir 8 hari kat sana.
Time nie kesian sangat kat Faris sb dia org yg paling rindu dgn papa dia..asal bgun tidur pepagi jer mesti tanyer papa. Pagi tu dia ar org pertama yg masuk kete dulu. siap peluk dak madin lg (nama teady bear tu -Tumardine). Kesian betul aku tgok budak nie..bukan boleh tgok lelama boleh aku pulak yg menangis...
Time kuar dari kampung tu aku singgah kejap kat nasi lemak esso depan kampung tu..bg dorg semua sarapan dulu penuhkan tank memasing dgn harapan korg semua tak buat hal time aku nak memandu nanti. Lebih kurang dlm pukul 10pagi macam tu kami dah mula bergerak keluar dari melaka melalui jalan biasa.
Senang perjalanan ikut jalan biasa nie..aku bawak dlm kelajuan sederhana jer..Sampai kemaman dalam pukul 4 macam tu. time ni kami bhenti rehat kat pantai geliga dulu sementara tunggu papa dorg kuar keje pukul 5 ptg. Bebudak nie bukan main best lagi ar..sebab sepanjang hari asyik terperap dlm kete jer. Bila di lepaskan utk main selama setengah jam macam aper lg jadi. Berpeluh2 ko sampai basah baju..
Td kenapa aku cakap jalan biasa nie senang sikit..Sb aku banyak berhenti2 lg pun jalan dalam nie sejuk sikit sb masih banyak pokok2. Aku pilih jalan ikut suka hati jer sb tak mahir area sana..aku ikut tampin gemas tetiba aku tgok dah nak masuk muazam shah..hehehe.. main ikut hati jer nasib subjek geografi aku lulus dgn baik huhahaha...
Sepanjang perjalanan ni aku tetekkan iris dlm 2 kali. tp aku tak berhenti terus tau. seram pulak tgok hutan dgn kelapa sawit kiri kanan jalan nie. Tak nak bila aku bhenti kete pulak mati tu jer yg aku pikir, Jd bila dia nak myusu, aku pun bhenti kejap, kemaskan pangkuan trus jalan dgn slow2 dan kawal stereng sebelah tangan. Bila dia dah tertidur aku bhenti jap pindahkan dia dlm bakul. Pastu sambung drive balik mcm biasa. Bila dorg semua tidur baru aku dpt bawak dgn tenang dan bik jalan yg betul. Klu dorg berjaga asyik ar bergaduh sepanjang jalan...geram jer.
Tapi pape pun syukur sesangat sb kami sampai dgn selamat dan awal pulak tu..sampai terpaksa tunggu suami habis kerja pulak. Ok ar setakat nie dulu..t aku akan ceritakan lagi kisah selepas story nie pulak..hehehehe..kami ke kuala terengganu..tak sabau noo nak habiskan story2 jejalan tu hari..ok babai..

2 ulasan:

  1. yeay!! welkem back akak.....

    wahhh sgt berani akak drive sorang2 yeak kak...seb baik anak2 akak okey jek behave....org kate rindu kan husben tu buat kite berani dan tawakal kan kak...

    BalasPadam
  2. t.kasih lieya...yup akk terpaksa memberanikan diri utk drive sorg2. Org yg mengikut tu hanya sekadar teman jer bercakap jer..tak boleh harap utk tolong drive..tp takpe pengalaman nie sesangat beharga..

    BalasPadam