04 Ogos 2012

Puding Roti

 Assalamualaikum dan salam 15 ramadhan.

 Ha..Tetiba gambar dah masuk oven jerkan..hehehehe..bukan pe t kalau tunjuk gambar t de yg tergoda hati pulak. Jadi untuk tak mengoda iman kawan2 yg puasa nie..kita slow2 dulu bukak citer okeh.
 Tu la org dah cakap bulan posa nie waktu mkn limit jadi makanan pun jangan beli yg ader expiry dekat2. Macam roti ni..alasan masa mula beli nak wat makan lepas balik terawih tp memandangkan kuih2 kat bazar sentiasa masuk umah. Jadi dia kena tolak tepi ar.
 Aku ni pulak tak suka nak bazir2..memula aku masukkan dalam peti sejuk tapi dah bp hari tak jugak org nak makan2. Aku mmg kureng sikit roti2 nie..Pastu dah de bunyi2 semak peti ais dia. Aku pun pikir punya pikir separuh tu aku dapat ide buat cucur roti. Kebetulan de sorg member blog bg resepi aku pun try dan boleh tahan jugak sedapnya.
 Apa yg istimewa..ewahh..istimewa tu..yup istimewa kot bg aku la. sebab kat umah nie takde kismis jadi aku gantikan dengan kurma yg di carik2. Sebab aku pakai kurma madu yuta yusof taiyob jadi lembut sangat, saifiya punya aku letak jugak tapi sikit jer.



Pastu nak kelainan sikit..tak pernah2 aku tambah tepung jagung sebelum nie jadi aku tambah jugak sikit. Makan pulak dgn susu cair balance dari puding kastad tu ari. Opss!! Lupa cakap atas puding tu tabur sikit kacang tanah. Memang terangkatkan sebab aku buat utk mkn sejuk..
 
Sikecik ni pun cakap sedap tau, siap mintak lagi satu..hehehehe

Untuk resepi tak payah ar kot sebab aku main campak2 jer. lagi pun menda senang pasti ramai yg tahukan. 
Ok selamat menjamu mata yer..t.kasih singgah.






2 ulasan:

  1. alaaa saya dah lamaa teringin nak wat puding roti.. sdapnyaaa mintakk :D

    BalasPadam
  2. hahaha..kalau boleh courier dah lama sayer courier..
    cer try buat bulan2 posa nie..hehehehe

    BalasPadam