07 Oktober 2012

Kenapa rumpai laut di panggil kolagen mentah?

Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua..

Korang tengok tajuk pun mesti korang dah tahu apa topik yg nak aku perkatakan hari nie. Tapi sebelum tu aku nak bg tahu yg aku sangat2 sedih sejak kedatangan kolagen ni datang kat umah. Bukan apa sejak sampai tu aku letak kat dapur dah ada sorg yg nampak dan tanya. Lebih kurang macam nie lah dialog nya :
  •  Org tu : Apa ke benda nie?
  • Aku  :  Kolegen mentah ---
  • Org tu : aku tengok mcm rumpai laut jer, mana ko dapat??
  • Aku : beli on9 ---
  • Org tu : Ini rumpai laut la yg org2 sabah tu bela..ko ingat kolagen tu mcm mana? takde nya kolagen2 nie, yg nie org panggil rumpai laut, jangan ko tertipu dah le.. baik ko mkn gamat jer sama gak dtg dari laut. 
  • Aku : ha?? (macam org yg baru lepas kena penampar) 
Sebab org yg aku berlawan cakap nie bukan calang2, dia umpama libray bgerak bg aku. Dulu time bawak kete ke utara boleh dalam perjalanan dia cerita asal mcm mana jalan tar di buat, siap dgn nama pencipta tar tu sekali tau. Sebab tu aku pikir 10kali klu nak cakap lebih2.

Time nie la segala persoalan datang seolah2 berlari2 masuk kat dalam pikiran nie. Antara yg aku pikir :-
  1. a ah la.. kenapa rumpai laut nie org panggil kolagen mentah? aku dapat jawapan dari fb seseorg yg mengatakan begini : Sebab Di Panggil Pure Collagen/Collagen Asli/ Collagen Mentah :
    -Kolagen mentah yg belum diproses (ini bukan jawapan yg aku nak)
    -Tiada campuran bahan kimia dan bahan pengawet
    -Bebas steroid
    -Sesuai utk semua peringkat umur, jantina, termasuk ibu mengandung dan menyusukan anak
    -Sesuai utk yg mempunyai masalah kulit termasuk kulit sensitif terhadap makanan laut..
  2. Macam mana rupa kolagen dalam kulit tu??..dulu aku belajar dia mcm jaringan2 kecil yg menyokong antara satu sama lain di dalam setiap struktur badan kita sama de kulit ke tulang ke mcm2 la. Pe lagi mintak tolong pakcik google la..antara gambar yg boleh menjelaskan dimana kedudukan dan rupa sebenarnya. Ini kedudukan kolagen kat kulit yer, tu belum lagi gigi atau tulang bagai.
 

3.   Apa sebenarnya kolagen nie?? aku dah cari jawapan apa itu kolagen? 
4.   Dari mana datang nya kolagen nie? aku cari jawapan dari sini


Sebenarnya aku dah lama terpengaruh kat produk2 yg ada kolagen nie dari aku kerja dulu, sebab tu setiap kali gaji jer mesti aku beli produk2 yg ada kolagen nie. Antara yg pernah aku makan Total image collagen yg pill tu, pastu D&hans, pastu mkn pill colagen yg brand 21st century tu. Sekarang nie dah takde bik ape pun cuma aku asyik ambik produk yg ada serum2 pulak. Macam safi dgn losen nivea pun yg ada serum. Sebab dah tertarik dgn serum pulak. Ntah nanti mungkin aku akan beli pulak serum mentah kot..hahaha..dah sekali lagi kepala aku yg datang kompius.


Lagi satu yg aku nak bagi tahu korg yg kenapa pulak aku g beli rumpai laut yg konon2nya kolagen mentah atau asli tu. Sebelum aku beli ni aku dah banyak cari tahu mcm2 pasal menda nie. Tapi aku cuma cari info pasal kebaikan kolagen nie jer. Aku bukan cari dia di buat dari pada apa?, mcm mana rupa dia? Aku cari pasal harga dia? Sebab tu bila kena mcm dialog kat atas tu aku dah tercengang sikit.
Aku beli dengan seseorg yg sangat murah RM50 dapat 3 bungkus dah include dgn postage. Sebelum nie aku dapat dgn harga yg amat berbeza sebab gred dia ada mcm2 jenis antara nya AAA, pastu gred A lain tu aku tak ingat sangat dengan harga dia.
Aku try sebungkus dulu cuci basuh 5 hingga 6 kali pastu aku biarkan terendam selama 8 jam macam tu. Bila baru kuar dari plastik mmg dia macam keras2 sikit. Bila dah kena cuci tekstur dia mula lembut sedikit demi sedikit. Ikut pengalaman aku la bau dia mmg macam bau laut..poyo jerkan.? Maksud aku mcm nie..bau yg mcm korg pernah tak lalu kat org2 yg sidai2 jala tau pun jala/jaring tangkap ikan yg belom kering tu? Bau mcm hanyir laut mcm tu la. Klu tak pernah cuba korg g kat nelayan2 yg baru balik laut tu..hehehehe ada baukan? mcm tu la baunya..
Ini adalah saiz selepas 3 jam lepas di rendam, tekstur rumpai laut nie dah mula kembang sikit. Bau masih juga ada pada hidung aku la. Time ni dalam hati dah mula tak panggil kolagen mentah dah, aku dah mula panggil rumpai laut dah. datang anak aku lg dahsyat dia panggil alga laut niekan mama?..hehehe..apa2 jerlah nak..
Tengok betul2 yer sukatan air yg dimaksudkan tu tau. Sebab aku nak bg korg semua nampak saiz selepas nie. Tahap dia mengembang tu..
Nampak tak botol air tu?, siap g tawaf satu klebang sebab nak cari botol yg kuantiti isinya 2.5 liter yg saiz diameter muat2 nak masuk dlm tempat isi air dalm peti ais tu. Akhirnya dapat jugak.
Ha!! nampak tak saiz dia mengembang tu, bukan main besar lagi kan sampai dah nak penuh periuk nie
Ini gambar dalam salah satu aplikasi instagram, nampakkan perbezaannya. Sebelah kiri tu masa memula rendam dan sebelah kanan tu selepas lapan jam punya saiz.
Selepas dah cukup lapan jam tu, sebelum nak rebus kita kena cuci balik rumpai laut tu 5 hingga 6 kali cucian jugak. Pastu masukkan air sebanyak 2.5 liter dan terus rebus rumpai laut nie sampai mendidih. Tekstur rumpai laut nie pulak jadi mcm agar2 tu, dia hancur2 halus tu dan api pun kita dah padam time nie.
 Biarkan sejuk seketika sebelum di masukkan dalam botol. Tapi ada pulak kes pelik kat sini sebab air masukkan 2.5liter tapi bila isi dalam botol siap ada lebih lagi satu tupperware kecik lagi. Bila dah di sejukkan dia jadi sebijik macam agar2. Bagi aku punya pengalaman pulak dia punya bau tetap ada tapi rasa takde rasa pape pun. Klu nak bik telan mcm tu mmg terkeluar rasa geli geleman tu, dan baik campur dalam air minuman.
 Kenapa aku beli mendalah nie? sebab nya mmg aku akui aku terpengaruh dgn khasiat kolagen nie. Tapi aku terpikir jugak banyak mana rumpai laut nie boleh bg aku kolagen? katanya dia mmg 100% kolagen ok la aku harap aku dapat banyak dari sini. Dan secara tak langsung boleh ubatkan masalah kulit muka dan masalah alahan yg dari kecik lagi menempek kat kulit nie.
Tapi aku tak minum sorg aku minum dgn anak2. Anak yg paling teruk alahan kulit adam dan Faris, dak faris ni korg boleh nampakkan muka dia? Dari dalam perut lg muka dia byk jerawat, dia lahir dgn muka yg penuh jerawat. Dan sampai sekarang lubang2 jerawat tu masih ada walaupun dah umur 4tahun. Doktor ckp sebab perubahan hormon aku time mgandungkan dia, sebab tu dulu time peknen muka aku bersih dan licin mcm telur lepas di kopek kulit. Harap2 lepas ambik kolagen dari rumpai laut nie kulit aku pun akan jadi mcm dulu balik dan kulit dia pun sama jugak..insyallah..amin..

Dari sumber yg aku cari kolagen nie datang dari banyak sumber pemakanan. Banyak makanan yg boleh menghasilkan kolagen dan yg paling banyak sekali sumbangan dia adalah dari buah buahan citrus. Sebab tu aku selalu terbaca yg vitamin c tu sangat penting utk kecantikkan dan kesihatan kulit sebab dia pun ada sumber kolagen, dan dia banyak terdapat dalam buah oren.

Ok itu ajer sedikit sebanyak info yg aku nak share kat sini, semua nya datang dari persoalan demi persoalan dalam pikiran nie. Tapi taknak pikir yg bukan2 aku akan teruskan pada apa yg aku percaya.T.kasih sebab nak baca dan rasa berguna, tapi utk yg pikir eh elehh..menda ni pun nak cakap. Hehehe..sory yer i tak tau punya maaaaa...

113 ulasan:

  1. Balasan
    1. salam sejahtera pelanggan semua..kali ini saya menyediakan pakej yang terbaik dari ladang punya...sya menyediakan pakej belian secara gram,minimum pembelian adalah 500gram dan percuma 100gram bukan itu sahaja saya juga memberikan percuma POS LAJU!!!!! baiklah ini harganya..untuk gred aa kuning rm5 per100gram..unggu gred aaa rm8 per100gram..hijau gred aaaa rm10 per100gram...jadi sesiapa yg amat berminat pada rumpai laut jgan lah segan jgan lah malu no saya ialah 0143536913..jadi..renung-renungkan lah dan selamat beramah..

      Padam
  2. moga dengan kolagen ni semuanya kulit halus bak kulit telur gitu :)

    BalasPadam
  3. Balasan
    1. salam sejahtera pelanggan semua..kali ini saya menyediakan pakej yang terbaik dari ladang punya...sya menyediakan pakej belian secara gram,minimum pembelian adalah 500gram dan percuma 100gram bukan itu sahaja saya juga memberikan percuma POS LAJU!!!!! baiklah ini harganya..untuk gred aa kuning rm5 per100gram..unggu gred aaa rm8 per100gram..hijau gred aaaa rm10 per100gram...jadi sesiapa yg amat berminat pada rumpai laut jgan lah segan jgan lah malu no saya ialah 0143536913..jadi..renung-renungkan lah dan selamat beramah..

      Padam
  4. k.syi nnt update dh lps guna mcm mn taw

    BalasPadam
  5. Insyallah..hari ni maduk 3 hari jerawat kecut. Tu biasa lakan..nak tgok effect pas sebulan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. salam sejahtera pelanggan semua..kali ini saya menyediakan pakej yang terbaik dari ladang punya...sya menyediakan pakej belian secara gram,minimum pembelian adalah 500gram dan percuma 100gram bukan itu sahaja saya juga memberikan percuma POS LAJU!!!!! baiklah ini harganya..untuk gred aa kuning rm5 per100gram..unggu gred aaa rm8 per100gram..hijau gred aaaa rm10 per100gram...jadi sesiapa yg amat berminat pada rumpai laut jgan lah segan jgan lah malu no saya ialah 0143536913..jadi..renung-renungkan lah dan selamat beramah..

      Padam
  6. Sama mcm akak suka beli pdk yg ada kolagen....tapi macam rumpai laut ni belum pernah cuba lagi.Bila tgk rupa dan Rose kata bau dia mcm tu rasanya akak tak tertelan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mmg tak tertelan pun kak..kena campur dlm air

      Padam
  7. oo.. camtu ke? mmg taktau pun. bagusnya share pasal ni. nanti update yer. nak tgk kesannya..

    BalasPadam
    Balasan
    1. salam sejahtera pelanggan semua..kali ini saya menyediakan pakej yang terbaik dari ladang punya...sya menyediakan pakej belian secara gram,minimum pembelian adalah 500gram dan percuma 100gram bukan itu sahaja saya juga memberikan percuma POS LAJU!!!!! baiklah ini harganya..untuk gred aa kuning rm5 per100gram..unggu gred aaa rm8 per100gram..hijau gred aaaa rm10 per100gram...jadi sesiapa yg amat berminat pada rumpai laut jgan lah segan jgan lah malu no saya ialah 0143536913..jadi..renung-renungkan lah dan selamat beramah..

      Padam
  8. bagus la awak terang mcm ni,kadang2 kita baca yg fakta2 tu bukan paham sgt kan,kalau penerangan dari penjual kalogen lagi la nak lakukan kolagen dorang je.penerangan ni nak bg org faham
    *tetibe terpengaruh ngan kalogen mentah ni

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yup..saya rasa dia nak jual rumpai laut ni tu sebab dia ckp kolegen mentah. Berapa peratus kolagen pun belom pasti lagi dlm setiap rumpai ni. Lg pun teknologi kita dgn jepun bp thun ketinggalan. Kemungkinan utk setiap fakta terbelit tu mmg ada. Pape pun tgok kesan dia dulu..okeh..

      Padam
    2. Assalam.. saya rasa awak boleh baca laman web ni www.dryseaweed.com
      Saya faham kenapa rumpai laut tu dipanggil kolagen. coz kalau kita tengok pil-pil kolagen kebanyakan nye ada menggunakan campuran rumpai laut ni. And sebenarnya kolagen tu adalah sejenis protein yang badan kita hasilkan.. Cuma ada certain ubat kolagen, ambil dari ekstrak protein haiwan. Sebenarnya kolagen yang terhasil dari badan adalah daripada pengambilan protein yang kita makan. rumpai laut ni kaya protein.. Sebabtu tu di panggil kolagen.. Ada masa boleh layari laman web saya baca ni, www.dryseaweed.com ada diterangkan disitu kenapa sebagai kolagen :)

      Padam
  9. eyhh..aritu lya pon ada nk beli kolagen ni..dgn kawan..tp lya tkonfius lak..rumpai laut ke kolagen... nnti nk baca link2 y awk berikan ni..

    jd ..stakat ni..awk gna ok tak hasilnyer?? sbb lya tgk kulit kwn lya jd cantik..dia just amalkan kolagen ni

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lya..saya baru 3 ari pakai..tunggu dulu sebulan. Baru saya boleh pasti khasiat kolagen dr rumpai laut ni.

      Padam
    2. salam sejahtera pelanggan semua..kali ini saya menyediakan pakej yang terbaik dari ladang punya...sya menyediakan pakej belian secara gram,minimum pembelian adalah 500gram dan percuma 100gram bukan itu sahaja saya juga memberikan percuma POS LAJU!!!!! baiklah ini harganya..untuk gred aa kuning rm5 per100gram..unggu gred aaa rm8 per100gram..hijau gred aaaa rm10 per100gram...jadi sesiapa yg amat berminat pada rumpai laut jgan lah segan jgan lah malu no saya ialah 0143536913..jadi..renung-renungkan lah dan selamat beramah..

      Padam
  10. betul orang kata. cara masak kologen ni susah.huhu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Masak tu senang jer..tp proses sblum nak masak tu..

      Padam
  11. walaupun byk kemusykilan tp tak cuba tak tahu kan kak haha..try n tgk kesannya dulu kan.

    BalasPadam
  12. betul tu zoey..nak tgok dulu kesan dia..jeng jenggggg!!!

    BalasPadam
  13. tak sabar tunggu hasilnya, nanti bleh la update kan hasilnya.....kalau ok nak cuba gak la, tak la susah mana nak prepare kan, cuma lalu tak lalu la nak telannya hehehehehehhehehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu..sampai skg masih belum biasa g..kejap2 nak tkuar balik..

      Padam
    2. salam sejahtera pelanggan semua..kali ini saya menyediakan pakej yang terbaik dari ladang punya...sya menyediakan pakej belian secara gram,minimum pembelian adalah 500gram dan percuma 100gram bukan itu sahaja saya juga memberikan percuma POS LAJU!!!!! baiklah ini harganya..untuk gred aa kuning rm5 per100gram..unggu gred aaa rm8 per100gram..hijau gred aaaa rm10 per100gram...jadi sesiapa yg amat berminat pada rumpai laut jgan lah segan jgan lah malu no saya ialah 0143536913..jadi..renung-renungkan lah dan selamat beramah..

      Padam
  14. Oh.. cam tuh.. wah.. paham2.. nice info.. ^_^

    BalasPadam
  15. Really good info kakak tabik spring toing...toinggg.... sebab ini yg terbaik kakak rasa atau org lain dah buat tapi kakak belum terbaca tak tahulaa.

    Kakak belum pernah jumpa lagi dan akan cuba menggoogle jugalah:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ha?..hahahaha...
      info ni terjadi sebab terkena kat diri sendiri..

      Padam
  16. hmmm ikhtiar yg bagus...kembali pd alam semulajadi.. all the best dear semoga dpt result yg diingini ..at least u berusaha betul tak

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yup sha..pape pun kita kena la berusahakan..

      Padam
    2. salam sejahtera pelanggan semua..kali ini saya menyediakan pakej yang terbaik dari ladang punya...sya menyediakan pakej belian secara gram,minimum pembelian adalah 500gram dan percuma 100gram bukan itu sahaja saya juga memberikan percuma POS LAJU!!!!! baiklah ini harganya..untuk gred aa kuning rm5 per100gram..unggu gred aaa rm8 per100gram..hijau gred aaaa rm10 per100gram...jadi sesiapa yg amat berminat pada rumpai laut jgan lah segan jgan lah malu no saya ialah 0143536913..jadi..renung-renungkan lah dan selamat beramah..

      Padam
  17. Wahhhh.. Lengkap, padat dan terbaik....

    Mia pula dah nak order baru. Masa buat aritu siap bagi parents mia dan parents suami mia guna.... semua rasa ada perubahan positif walaupun baru seminggu guna...

    Mia dan suami mia puas hati... Bukan setakat kulit sahaja, malah lengkap untuk seluruh badan di dalam dan di luar....

    BalasPadam
  18. salam..saya ada jual kolagen mentah asli gred AA kuning dn unggu AAA.nak tau lebih lnjut sms sya 019-8013761.sya juga supilier untk pembelian 5kg ke ats akan dpt harga less.
    tQ

    BalasPadam
  19. Rumpai laut buat acar pun ok.kalau kat sabah,slu acar d letakn rumpai laut.

    BalasPadam
  20. salam Rozi, terima kasih kerana linkkan entry tentang kolagen ke blog saya. Saya dah follow awak ^_^

    BalasPadam
  21. Salam. Mmg bagus info yg diberi. Sy pembekal rumpai Laut. dr semporna sabah.
    Klu nk leh bg harga murah.. 0128636963@ facebook Rosmini C.Ning.
    Selamat berkenalan

    BalasPadam
  22. salam.. bila smua org duk sibuk mngenai kolagen mentah.. just wondering.. produk mcm ni ada kelulusan KKM x? sbb die brg mentah kan & non chemical, so.. mmg xda ke? mcm mn dgn tahap kebersihannya? Kena hati-hati dgn tumbuhan marin & algae sbb kdg2 ada pencemaran kimia & toksin.. hmm.. bhy oo.. mcm mn plak kalau terover dose collagen? lets say.. die telan whole mangkuk instead 2-3 table spoon perday.. any side effect??

    BalasPadam
  23. ya saya pun dah makan jeli rumpai laut ni..alhamdulillah sya dapat kesan yg memberangsangkan.kulit makin halus dan semua yg positif...insyaallah saya akan terus makan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. salam sejahtera pelanggan semua..kali ini saya menyediakan pakej yang terbaik dari ladang punya...sya menyediakan pakej belian secara gram,minimum pembelian adalah 500gram dan percuma 100gram bukan itu sahaja saya juga memberikan percuma POS LAJU!!!!! baiklah ini harganya..untuk gred aa kuning rm5 per100gram..unggu gred aaa rm8 per100gram..hijau gred aaaa rm10 per100gram...jadi sesiapa yg amat berminat pada rumpai laut jgan lah segan jgan lah malu no saya ialah 0143536913..jadi..renung-renungkan lah dan selamat beramah..

      Padam
  24. ramai yg ckp psal kebaikan kolegen rumpai laut ni tp nape tk de ulasan saintifik..kan bgus kalu kita blh guna tnpa was2.ye la tkut guna2 smpai overdose lak.sy suka buat masker tp tkkn nk buat masker tiap2 ari kot.bla tya org,kalu rajin ari2 wat masker pun tkpe...ntah la tp sy btul2 tgu ulasan saintifik dr mna2 pakar perubatan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Assalam, kajian saintifik ada.. saya ada baca beberapa journal (english. Ada juga satu web ni yg mengulas journal dan terangkan dalam bahasa melayu hasil kajian rumpai laut. cuba la baca.. saya suka sebab lebih jelas www.dryseaweed.com

      Padam
  25. assalamualaikum, berminat mencuba Rumpai Laut Asli/Pure Marine Collagen.. boleh contact sy fiklyn06@gmail.com
    Harga AA (putih) - RM12 (100gram)
    Harga AAA (ungu) - RM17 (100gram)
    Belian 3 pek (blh campur2) free postage + free gift (masker face collagen)
    Belian 5 pek (blh campur2) free postage + free gift (masker face collagen)+ free mana2 1 pek (100gram)
    Belian 10 pek (blh campur2) free postage + free gift (masker face collagen)+ free mana2 2 pek (100gram)

    BalasPadam
    Balasan
    1. boleh juga layari fb saya www.facebook.com/irwani.hussein
      promosi tertakluk kepada stok..

      Padam
    2. www.facebook.com/t.irwani.hussein @ 012-5557152

      Padam
    3. admin...sy ada free gift untuk anda...mohon hubungi saya....TQ

      Padam
  26. tq tq tq....very good info.....saya ada gak beli cologen mentah tu....dah rebus dah.....tapi tak lalu plak nak minum....huhuhuhuu

    BalasPadam
    Balasan
    1. minum la, rugi kalau tak minum. kalau nak hilangkan rasa hanyir atau bau lumpur campurkan jus buah2an contohnya sunquick oren atau pun ribena. kalau yang gred AA kuning tu saya letak daun pandan dalam rebusan, wangi baunya.

      Padam
    2. saya ada jual rumpai laut ni untuk gred aa kuning rm 14..gred aaa ungu rm 18..gred aaaa hijau rm 25...sumanya belum termasuk kos penghantaran lagi pos laju rm15..pos biasa udara rm6..kalau rumpai laut ni berkesan dan kamu ingin mencubanya no saya 0143536913..terima kasih

      Padam
    3. sya jual sekilo kuning rm14..ungu rm18..hijau rm25 tidak termasuk kos penghantaran lagi minima pembelian 2kg jika kamu berminat kol sya di no ni 0143536913..terima kasih

      Padam
    4. salam sejahtera pelanggan semua..kali ini saya menyediakan pakej yang terbaik dari ladang punya...sya menyediakan pakej belian secara gram,minimum pembelian adalah 500gram dan percuma 100gram bukan itu sahaja saya juga memberikan percuma POS LAJU!!!!! baiklah ini harganya..untuk gred aa kuning rm5 per100gram..unggu gred aaa rm8 per100gram..hijau gred aaaa rm10 per100gram...jadi sesiapa yg amat berminat pada rumpai laut jgan lah segan jgan lah malu no saya ialah 0143536913..jadi..renung-renungkan lah dan selamat beramah..

      Padam
  27. Assalamualaikum....I pun follow u jgak

    Saya dah 2 minggu makan rumpai laut ni, belum nampak apa2 kesan luaran tapi yg pasti sistem pembuangan air saya lawas. Saya campurkan dengan sunquick oren untuk hilangkan rasa payau dan hanyir

    BalasPadam
    Balasan
    1. salam sejahtera pelanggan semua..kali ini saya menyediakan pakej yang terbaik dari ladang punya...sya menyediakan pakej belian secara gram,minimum pembelian adalah 500gram dan percuma 100gram bukan itu sahaja saya juga memberikan percuma POS LAJU!!!!! baiklah ini harganya..untuk gred aa kuning rm5 per100gram..unggu gred aaa rm8 per100gram..hijau gred aaaa rm10 per100gram...jadi sesiapa yg amat berminat pada rumpai laut jgan lah segan jgan lah malu no saya ialah 0143536913..jadi..renung-renungkan lah dan selamat beramah..

      Padam
  28. nak tanya skit. banyak mana sekali minum rumpai laut. berapa kali/hari?

    BalasPadam
  29. Alhamdullillah.sy pengguna rumpai laut ni dan menjualnya juga.. sblm beli dan jual sy dah google semuanya.. dan sy puashati.. rumpai laut ni x de kkm sebab dia adalah sejenis sayuran.. dan makanan x de kkm kecuali ubat2an yang ada kandungan dadah,kimia, streoid, perisa dan pewarna supaya ia tidak lebih dos yg kkm tetapkan.. tapi rumpai laut adalah asli 100% tumbuhan laut.. kaya dgn khasiat.. baik untuk kesihatan dalaman dan luaran.. seperti sayuran, ikan kering.. semua tu x perlu kkm kan... kerajaan juga sedang giat untuk menanam kembali rumpai laut untuk di jadikan ekstrak makanan dan ubat2an... skrg pun dah ada garam dari rumpai laut klu x salah dari bacaan sy... so jgn ragu2 dgn hasil bumi yang kaya dengan khasiatnya ini.. nak tahu lagi boleh sms sy ye... 0173204928

    BalasPadam
  30. nak tumpang share..saya ada mnjual kolagen rumpai yg sudah di masak..harga mmg murah..rumpailaut saya tiada rasa n bau hanyir langsung..saya pun minum kolagen ni..xpecaya? nak order bole hubungi nisa kolagen@019-2926288..ada sebarang pertanyaan amat di alu2kn..1pack sya untuk 2minggu penggunaan..tiada campuran bhn lain , lbih pekat n halal..tq

    BalasPadam
  31. hi saya ade juga menjual marine collagen dgn harga murah je utk pghabisan stok. boleh email : sheisfatinfatin@gmail.com utk sbrg pertanyaan ya. trima kasih.

    BalasPadam
  32. Alhamdullilah. Dng useha dn ksbaran kulit sht nampak kesan dia dlm sminggu ni

    BalasPadam
    Balasan
    1. kuning rm14..ungu rm18..hijau rm25..kos laju rm15..pos biasa rm6..jadi totalkan dgan harga order dgan pos itu la harga saya tapi jika beli di atas 10kg harga saya boleh bagi murah lagi..no saya 0143536913 selamat mencuba terima kasih..

      Padam
  33. saya nk tya klau stiap hri kita pkai collagen nie pas2 bila dh lama pkai,then kita stop kjap pkai,ade apa2 side effct x dkt kulit muka kita.cth mcm klau stop tu jrwt akn naik blik ke or pape kesn smpingn lain la..saya tkt kita kna brgntung dgn collagen nie spenuhnya jer..pas2 klau kita jdikan sbgai masker muka n pkai waktu mlm,then siang tu kita pkai foundation or krim muka lain ade kesn x..

    BalasPadam
  34. untuk hilangkan bau.. akk boleh rebus kolagen 2 dgn daun pandan... nnt bau wangi je air 2.... cuba la...

    BalasPadam
  35. SALAM..SAYA PEMBEKAL KOLAGEN RUMPAI LAUT MENTAH DAN ASLI.. DAPATKAN TAWARAN HARGA YANG MENARIK DAN BERPATUTAN UNTUK ANDA.. HANYA SERENDAH RM35 UNTUK 1KG(TERMASUK PENGHANTRAN)

    RM 35!!!!!!!!! RM35!!!! TERMASUK PENHANTARAN!!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. ITU GRED AA KE AAA?

      Padam
    2. kuning rm14..ungu rm18..hijau rm25..kos laju rm15..pos biasa rm6..jadi totalkan dgan harga order dgan pos itu la harga saya tapi jika beli di atas 10kg harga saya boleh bagi murah lagi..no saya 0143536913 selamat mencuba terima kasih..

      Padam
    3. yg kat atas sya jual ni untuk sekilo ye bkan 100 gram untuk keterangan lanjut kol sya di no no 0143536913

      Padam
  36. leh tgk kolagen saya lak zamrib0808jasmin.blogspot.com

    BalasPadam
  37. baru cuba segelas arini,kenkawan sdiakan...rasanya ok jer sbb letak sirap n sikit air gula. kita tggu hasilnya nanti

    BalasPadam
  38. GRED AAA - 100G RM15 (TERMASUK POSTAGE)
    SEKILO GRED AAA - RM55 SKALI POSTAGE

    HUBUNGI SY : ROY ( 0174163696 )

    BalasPadam
    Balasan
    1. kuning rm14..ungu rm18..hijau rm25..kos laju rm15..pos biasa rm6..jadi totalkan dgan harga order dgan pos itu la harga saya tapi jika beli di atas 10kg harga saya boleh bagi murah lagi..no saya 0143536913 selamat mencuba terima kasih..

      Padam
    2. kamu rugi jual harga mcm tu. hahahahaha

      Padam
    3. salam sejahtera pelanggan semua..kali ini saya menyediakan pakej yang terbaik dari ladang punya...sya menyediakan pakej belian secara gram,minimum pembelian adalah 500gram dan percuma 100gram bukan itu sahaja saya juga memberikan percuma POS LAJU!!!!! baiklah ini harganya..untuk gred aa kuning rm5 per100gram..unggu gred aaa rm8 per100gram..hijau gred aaaa rm10 per100gram...jadi sesiapa yg amat berminat pada rumpai laut jgan lah segan jgan lah malu no saya ialah 0143536913..jadi..renung-renungkan lah dan selamat beramah..

      Padam
  39. tempat saya pengluar kolagen asli 100%. kalau nak other boleh

    BalasPadam
  40. rumpai laut gred AAA dan AA
    1kg-4kh=rm 35 siap pos laju
    5kg-9kg=rm 30 siap pos laju
    10kg-29kg=rm 27 siap pos laju
    30kg-49kg =rm 26 siap pos
    50kg-99kg = rm 25 siap pos
    untuk tempahan call or msj
    jeff 0138978795
    or
    wan 0146748574

    BalasPadam
    Balasan
    1. kuning rm14..ungu rm18..hijau rm25..kos laju rm15..pos biasa rm6..jadi totalkan dgan harga order dgan pos itu la harga saya tapi jika beli di atas 10kg harga saya boleh bagi murah lagi..no saya 0143536913 selamat mencuba terima kasih..

      Padam
  41. sy nk tnye,sy amalkan rmpai laut yang dah d rebus dah jd mcm agar2.. sy xboleh nk telan la bende tu.. jd sy ltk kan agar2 dalm gelas n buat air snquik.cmpur skali..sy buat suam n rumpai laut tu jd hncur.. sy trus mnum laaa.. mcm mne ek..sy buntu skrg.n tekak sy jd sakit slepas mnum tu

    BalasPadam
    Balasan
    1. kena banyakkan minum air masak...

      Padam
  42. Saya Pembekal rumpai laut gred AAA dan AA dari Sabah,,
    1kg-5kg=rm35/kg Termasuk Pos
    5kg-9kg=rm30/kg Termasuk Pos
    10kg-29kg=rm27/kg Termasuk Pos
    30kg-49kg=rm26/kg Termasuk Pos
    50kg-99kg =rm25/kg Termasuk pos
    untuk tempahan call/sms/ Whatsapp:
    Tell: 01114187175/0195847541
    Nak order sy akan sertakan dgn resepi dia,,sila layari www.facebook.com/Aman pembekal rumpai laut atau search sy di lokmanfirman@gmail.com

    BalasPadam
  43. Saya Pembekal rumpai laut gred AAA dan AA dari Sabah,,
    1kg-5kg=rm35/kg Termasuk Pos
    5kg-9kg=rm30/kg Termasuk Pos
    10kg-29kg=rm27/kg Termasuk Pos
    30kg-49kg=rm26/kg Termasuk Pos
    50kg-99kg =rm25/kg Termasuk pos
    untuk tempahan call/sms/ Whatsapp:
    Tell: 01114187175/0195847541
    Nak order sy akan sertakan dgn resepi dia,,sila layari www.facebook.com/Aman pembekal rumpai laut atau search sy di lokmanfirman@gmail.com

    BalasPadam
    Balasan
    1. kuning rm14..ungu rm18..hijau rm25..kos laju rm15..pos biasa rm6..jadi totalkan dgan harga order dgan pos itu la harga saya tapi jika beli di atas 10kg harga saya boleh bagi murah lagi..no saya 0143536913 selamat mencuba terima kasih..

      Padam
    2. kuning rm14..ungu rm18..hijau rm25..kos laju rm15..pos biasa rm6..jadi totalkan dgan harga order dgan pos itu la harga saya tapi jika beli di atas 10kg harga saya boleh bagi murah lagi..no saya 0143536913 selamat mencuba terima kasih..

      Padam
  44. as salam
    jika berminat rumpai laut kering gred AA dan juga gred AAA serta kami ade menjual Bedak Arab sila ke page nie http://www.facebook.com/BedakArabOn9

    BalasPadam
    Balasan
    1. kuning rm14..ungu rm18..hijau rm25..kos laju rm15..pos biasa rm6..jadi totalkan dgan harga order dgan pos itu la harga saya tapi jika beli di atas 10kg harga saya boleh bagi murah lagi..no saya 0143536913 selamat mencuba terima kasih..

      Padam
  45. Salam... Bukan ke rumpai laut ni bahan buat agar2 kan? Sbb tu bila sejuk dia jadi pudding like. Sbb agar2 mentah dlm peket tu bahan asasnya mmg seaweed.

    BalasPadam
    Balasan
    1. salam sejahtera pelanggan semua..kali ini saya menyediakan pakej yang terbaik dari ladang punya...sya menyediakan pakej belian secara gram,minimum pembelian adalah 500gram dan percuma 100gram bukan itu sahaja saya juga memberikan percuma POS LAJU!!!!! baiklah ini harganya..untuk gred aa kuning rm5 per100gram..unggu gred aaa rm8 per100gram..hijau gred aaaa rm10 per100gram...jadi sesiapa yg amat berminat pada rumpai laut jgan lah segan jgan lah malu no saya ialah 0143536913..jadi..renung-renungkan lah dan selamat beramah..

      Padam
  46. salam.
    hai semua
    saya ada menjual rumpai laut (marin kolagen)
    dengan harga yang murah dan berpatutan.

    100g- rm 7.00 (gred aa)
    100g- rm 8.00 (gred aaa)

    tapi better beli by kilo

    1kg - rm 25.00 (gred aaa)
    1kg - rm 24.00 (gred aa)

    selain itu say juga menjual sabun rumpai laut dan rumpai laut yang telah siap diproses. so tinggal makan je.

    jika berminat boleh hubungi saya:

    014-3733629 atau emel shahshin_87@yahoo.com

    juga boleh layari blog aisahkolagen.blogspot.com

    BalasPadam
    Balasan
    1. kuning rm14..ungu rm18..hijau rm25..kos laju rm15..pos biasa rm6..jadi totalkan dgan harga order dgan pos itu la harga saya tapi jika beli di atas 10kg harga saya boleh bagi murah lagi..no saya 0143536913 selamat mencuba terima kasih..

      Padam
  47. baru nk tanyer,,byk iklan lah pulak

    BalasPadam
  48. baru nk tanyer,,byk iklan lah pulak

    BalasPadam
  49. helllooooooooooo

    BalasPadam
  50. KAMI MERUPAKAN PENANAM RUMPAI LAUT TERBESAR DI SEMPORNA SABAH...KAMI MENAWARKAN HARGA RUMPAI LAUT GRED AAA WARNA UNGU DAN WARNA KUNING HANYA RM12 SEKILO SAHAJA BELUM TERMASUK CAS PENGHANTARAN...JIKA BERMINAT UNTUK DAPATKAN 10KG KE ATAS KAMI MENAWARKAN RM10 SEKILO GRED AAA UNTUK WARNA UNGU DAN KUNING (BELUM TERMASUK CAS PENGHANTARAN)..JIKA BERMINAT SILA HUBUNGI EN.SARIL DI 019-841-4071 ATAU LAYARI LAMAN WEB FACEBOOK KAMI boy_rumpai8789@yahoo.com...

    senarai harga untuk pos udara.

    1kg=rm10+(rm12 rumpai laut)=rm22.00
    2kg=rm13+(rm12 rumpai laut)=rm37.00
    3kg=rm18+(rm12 rumpai laut)=rm54.-00
    5kg=rm30+(rm12 rumpai laut)=rm90.00
    10kg=rm50+(rm10 rumpai laut)=rm150.00

    senarai harga untuk pos laju

    1kg=rm15.00+(rm12 rumpai laut)=rm27.00
    2kg=rm26.00+(rm12 rumpai laut)=rm50.00
    3kg=rm50.00+(rm12 rumpai laut)=rm86.00
    5kg=rm80.00+(rm12 rumpai laut)=rm140.00
    10kg=rm130.00+(rm10 rumpai laut)=rm230.00

    TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN DAN KERJASAMA DARIPADA PELANGGAN2 KAMI SEMUA....

    BalasPadam
  51. KAMI MERUPAKAN PENANAM RUMPAI LAUT TERBESAR DI SEMPORNA SABAH...KAMI MENAWARKAN HARGA RUMPAI LAUT GRED AAA WARNA UNGU DAN WARNA KUNING HANYA RM12 SEKILO SAHAJA BELUM TERMASUK CAS PENGHANTARAN...JIKA BERMINAT UNTUK DAPATKAN 10KG KE ATAS KAMI MENAWARKAN RM10 SEKILO GRED AAA UNTUK WARNA UNGU DAN KUNING (BELUM TERMASUK CAS PENGHANTARAN)..JIKA BERMINAT SILA HUBUNGI EN.SARIL DI 019-841-4071 ATAU LAYARI LAMAN WEB FACEBOOK KAMI boy_rumpai8789@yahoo.com...

    senarai harga untuk pos udara.

    1kg=rm10+(rm12 rumpai laut)=rm22.00
    2kg=rm13+(rm12 rumpai laut)=rm37.00
    3kg=rm18+(rm12 rumpai laut)=rm54.-00
    5kg=rm30+(rm12 rumpai laut)=rm90.00
    10kg=rm50+(rm10 rumpai laut)=rm150.00

    senarai harga untuk pos laju

    1kg=rm15.00+(rm12 rumpai laut)=rm27.00
    2kg=rm26.00+(rm12 rumpai laut)=rm50.00
    3kg=rm50.00+(rm12 rumpai laut)=rm86.00
    5kg=rm80.00+(rm12 rumpai laut)=rm140.00
    10kg=rm130.00+(rm10 rumpai laut)=rm230.00

    TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN DAN KERJASAMA DARIPADA PELANGGAN2 KAMI SEMUA....

    BalasPadam
  52. KAMI MERUPAKAN PENANAM RUMPAI LAUT TERBESAR DI SEMPORNA SABAH...KAMI MENAWARKAN HARGA RUMPAI LAUT GRED AAA WARNA UNGU DAN WARNA KUNING HANYA RM12 SEKILO SAHAJA BELUM TERMASUK CAS PENGHANTARAN...JIKA BERMINAT UNTUK DAPATKAN 10KG KE ATAS KAMI MENAWARKAN RM10 SEKILO GRED AAA UNTUK WARNA UNGU DAN KUNING (BELUM TERMASUK CAS PENGHANTARAN)..JIKA BERMINAT SILA HUBUNGI EN.SARIL DI 019-841-4071 ATAU LAYARI LAMAN WEB FACEBOOK KAMI boy_rumpai8789@yahoo.com...

    senarai harga untuk pos udara.

    1kg=rm10+(rm12 rumpai laut)=rm22.00
    2kg=rm13+(rm12 rumpai laut)=rm37.00
    3kg=rm18+(rm12 rumpai laut)=rm54.-00
    5kg=rm30+(rm12 rumpai laut)=rm90.00
    10kg=rm50+(rm10 rumpai laut)=rm150.00

    senarai harga untuk pos laju

    1kg=rm15.00+(rm12 rumpai laut)=rm27.00
    2kg=rm26.00+(rm12 rumpai laut)=rm50.00
    3kg=rm50.00+(rm12 rumpai laut)=rm86.00
    5kg=rm80.00+(rm12 rumpai laut)=rm140.00
    10kg=rm130.00+(rm10 rumpai laut)=rm230.00

    TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN DAN KERJASAMA DARIPADA PELANGGAN2 KAMI SEMUA....

    BalasPadam
  53. KAMI MERUPAKAN PENANAM RUMPAI LAUT TERBESAR DI SEMPORNA SABAH...KAMI MENAWARKAN HARGA RUMPAI LAUT GRED AAA WARNA UNGU DAN WARNA KUNING HANYA RM12 SEKILO SAHAJA BELUM TERMASUK CAS PENGHANTARAN...JIKA BERMINAT UNTUK DAPATKAN 10KG KE ATAS KAMI MENAWARKAN RM10 SEKILO GRED AAA UNTUK WARNA UNGU DAN KUNING (BELUM TERMASUK CAS PENGHANTARAN)..JIKA BERMINAT SILA HUBUNGI EN.SARIL DI 019-841-4071 ATAU LAYARI LAMAN WEB FACEBOOK KAMI boy_rumpai8789@yahoo.com...

    senarai harga untuk pos udara.

    1kg=rm10+(rm12 rumpai laut)=rm22.00
    2kg=rm13+(rm12 rumpai laut)=rm37.00
    3kg=rm18+(rm12 rumpai laut)=rm54.-00
    5kg=rm30+(rm12 rumpai laut)=rm90.00
    10kg=rm50+(rm10 rumpai laut)=rm150.00

    senarai harga untuk pos laju

    1kg=rm15.00+(rm12 rumpai laut)=rm27.00
    2kg=rm26.00+(rm12 rumpai laut)=rm50.00
    3kg=rm50.00+(rm12 rumpai laut)=rm86.00
    5kg=rm80.00+(rm12 rumpai laut)=rm140.00
    10kg=rm130.00+(rm10 rumpai laut)=rm230.00

    TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN DAN KERJASAMA DARIPADA PELANGGAN2 KAMI SEMUA....

    BalasPadam
  54. KAMI MERUPAKAN PENANAM RUMPAI LAUT TERBESAR DI SEMPORNA SABAH...KAMI MENAWARKAN HARGA RUMPAI LAUT GRED AAA WARNA UNGU DAN WARNA KUNING HANYA RM12 SEKILO SAHAJA BELUM TERMASUK CAS PENGHANTARAN...JIKA BERMINAT UNTUK DAPATKAN 10KG KE ATAS KAMI MENAWARKAN RM10 SEKILO GRED AAA UNTUK WARNA UNGU DAN KUNING (BELUM TERMASUK CAS PENGHANTARAN)..JIKA BERMINAT SILA HUBUNGI EN.SARIL DI 019-841-4071 ATAU LAYARI LAMAN WEB FACEBOOK KAMI boy_rumpai8789@yahoo.com...

    senarai harga untuk pos udara.

    1kg=rm10+(rm12 rumpai laut)=rm22.00
    2kg=rm13+(rm12 rumpai laut)=rm37.00
    3kg=rm18+(rm12 rumpai laut)=rm54.-00
    5kg=rm30+(rm12 rumpai laut)=rm90.00
    10kg=rm50+(rm10 rumpai laut)=rm150.00

    senarai harga untuk pos laju

    1kg=rm15.00+(rm12 rumpai laut)=rm27.00
    2kg=rm26.00+(rm12 rumpai laut)=rm50.00
    3kg=rm50.00+(rm12 rumpai laut)=rm86.00
    5kg=rm80.00+(rm12 rumpai laut)=rm140.00
    10kg=rm130.00+(rm10 rumpai laut)=rm230.00

    TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN DAN KERJASAMA DARIPADA PELANGGAN2 KAMI SEMUA....

    BalasPadam
  55. Salam sume...

    sya wakil pnjual kolagen rumpai laut sekitar johor bahru..utk mndptknnya hubungi sya 0127811843..

    Harga murah!!!

    penghantaran percuma area johor bahru saje...

    BalasPadam
  56. kuning rm14..ungu rm18..hijau rm25..kos laju rm15..pos biasa rm6..jadi totalkan dgan harga order dgan pos itu la harga saya tapi jika beli di atas 10kg harga saya boleh bagi murah lagi..no saya 0143536913 selamat mencuba terima kasih..

    BalasPadam
  57. kuning rm14..ungu rm18..hijau rm25..kos laju rm15..pos biasa rm6..jadi totalkan dgan harga order dgan pos itu la harga saya tapi jika beli di atas 10kg harga saya boleh bagi murah lagi..no saya 0143536913 selamat mencuba terima kasih..

    BalasPadam
  58. kuning rm14..ungu rm18..hijau rm25..kos laju rm15..pos biasa rm6..jadi totalkan dgan harga order dgan pos itu la harga saya tapi jika beli di atas 10kg harga saya boleh bagi murah lagi..no saya 0143536913 selamat mencuba terima kasih..

    BalasPadam
  59. salam kak.. mcm mne nak simpan bg org yg xde peti sejuk.. umah sewa xde peti sejuk.. :(

    BalasPadam
  60. berminat bole beli ngn sy pulak... http://lildots.blogspot.com jenguk ye.. tqvm

    BalasPadam
  61. banyak sangat iklan.... over sangat lah org nak promote2 ni

    BalasPadam
  62. betul ka tidak diaorng ni penanam rumpai laut. entah2 org tengah je.. hari tu sy ke semporna tgk harga sana murah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. hello brader jgn ckap mcm tu..tiap org ada cara nak majukan bisnes dia jgan kamu kacau la diaorang tak kacau kamu kan..memang la kat semporna murah sebab kt sna la punca pmc ni kalau jadik org tgah pun pmc ni tetap dari semporna jga xdenya tmpat lain suma org tahu fakta tu kan..so org yg ambil sana n nak jual balik dia kena kira jga kos minyak dan kos2 lain sbb tu la dia jadik mahal..bila ada yg bagi harga 20 ke bawah atau ke atas termasuk pos org kat semenanjung kira bersyukur la sbb diaorang xyah nak buang beratus2 rggit beli tiket kapal terbang sewa hotel lagi semata nak ambil di bawah 10kg je..so brader ingat pepatah moyang kita 'jaga lah tepi kain sendiri' ingt pepatah tu brader..sekian terima kasih..

      Padam
  63. KAMI MERUPAKAN PENANAM RUMPAI LAUT TERBESAR DI SEMPORNA SABAH...KAMI MENAWARKAN HARGA RUMPAI LAUT GRED AAA WARNA UNGU DAN WARNA KUNING HANYA RM12 SEKILO SAHAJA BELUM TERMASUK CAS PENGHANTARAN...JIKA BERMINAT UNTUK DAPATKAN 10KG KE ATAS KAMI MENAWARKAN RM10 SEKILO GRED AAA UNTUK WARNA UNGU DAN KUNING (BELUM TERMASUK CAS PENGHANTARAN)gerd AAAAA warna HIJAU rm17.00 sekilo..JIKA BERMINAT SILA HUBUNGI EN.SARIL DI 019-841-4071 ATAU LAYARI LAMAN WEB FACEBOOK KAMI Rumpai.laut.1428@facebook.com

    senarai harga untuk pos udara.

    1kg=rm10+(rm12 rumpai laut)=rm22.00
    2kg=rm13+(rm12 rumpai laut)=rm37.00
    3kg=rm18+(rm12 rumpai laut)=rm54.-00
    5kg=rm30+(rm12 rumpai laut)=rm90.00
    10kg=rm50+(rm10 rumpai laut)=rm150.00

    senarai harga untuk pos laju

    1kg=rm15.00+(rm12 rumpai laut)=rm27.00
    2kg=rm26.00+(rm12 rumpai laut)=rm50.00
    3kg=rm50.00+(rm12 rumpai laut)=rm86.00
    5kg=rm80.00+(rm12 rumpai laut)=rm140.00
    10kg=rm130.00+(rm10 rumpai laut)=rm230.00

    TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN DAN KERJASAMA DARIPADA PELANGGAN2 KAMI SEMUA....

    BalasPadam
  64. KAMI MERUPAKAN PENANAM RUMPAI LAUT TERBESAR DI SEMPORNA SABAH...KAMI MENAWARKAN HARGA RUMPAI LAUT GRED AAA WARNA UNGU DAN WARNA KUNING HANYA RM12 SEKILO SAHAJA BELUM TERMASUK CAS PENGHANTARAN...JIKA BERMINAT UNTUK DAPATKAN 10KG KE ATAS KAMI MENAWARKAN RM10 SEKILO GRED AAA UNTUK WARNA UNGU DAN KUNING (BELUM TERMASUK CAS PENGHANTARAN)gerd AAAAA warna HIJAU rm17.00 sekilo..JIKA BERMINAT SILA HUBUNGI EN.SARIL DI 019-841-4071 ATAU LAYARI LAMAN WEB FACEBOOK KAMI Rumpai.laut.1428@facebook.com

    senarai harga untuk pos udara.

    1kg=rm10+(rm12 rumpai laut)=rm22.00
    2kg=rm13+(rm12 rumpai laut)=rm37.00
    3kg=rm18+(rm12 rumpai laut)=rm54.-00
    5kg=rm30+(rm12 rumpai laut)=rm90.00
    10kg=rm50+(rm10 rumpai laut)=rm150.00

    senarai harga untuk pos laju

    1kg=rm15.00+(rm12 rumpai laut)=rm27.00
    2kg=rm26.00+(rm12 rumpai laut)=rm50.00
    3kg=rm50.00+(rm12 rumpai laut)=rm86.00
    5kg=rm80.00+(rm12 rumpai laut)=rm140.00
    10kg=rm130.00+(rm10 rumpai laut)=rm230.00

    TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN DAN KERJASAMA DARIPADA PELANGGAN2 KAMI SEMUA....

    BalasPadam
  65. KAMI MERUPAKAN PENANAM RUMPAI LAUT TERBESAR DI SEMPORNA SABAH...KAMI MENAWARKAN HARGA RUMPAI LAUT GRED AAA WARNA UNGU DAN WARNA KUNING HANYA RM12 SEKILO SAHAJA BELUM TERMASUK CAS PENGHANTARAN...JIKA BERMINAT UNTUK DAPATKAN 10KG KE ATAS KAMI MENAWARKAN RM10 SEKILO GRED AAA UNTUK WARNA UNGU DAN KUNING (BELUM TERMASUK CAS PENGHANTARAN)gerd AAAAA warna HIJAU rm17.00 sekilo..JIKA BERMINAT SILA HUBUNGI EN.SARIL DI 019-841-4071 ATAU LAYARI LAMAN WEB FACEBOOK KAMI Rumpai.laut.1428@facebook.com

    senarai harga untuk pos udara.

    1kg=rm10+(rm12 rumpai laut)=rm22.00
    2kg=rm13+(rm12 rumpai laut)=rm37.00
    3kg=rm18+(rm12 rumpai laut)=rm54.-00
    5kg=rm30+(rm12 rumpai laut)=rm90.00
    10kg=rm50+(rm10 rumpai laut)=rm150.00

    senarai harga untuk pos laju

    1kg=rm15.00+(rm12 rumpai laut)=rm27.00
    2kg=rm26.00+(rm12 rumpai laut)=rm50.00
    3kg=rm50.00+(rm12 rumpai laut)=rm86.00
    5kg=rm80.00+(rm12 rumpai laut)=rm140.00
    10kg=rm130.00+(rm10 rumpai laut)=rm230.00

    TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN DAN KERJASAMA DARIPADA PELANGGAN2 KAMI SEMUA....

    Balas

    BalasPadam
  66. kak, jum try Shaklee utk alahan. betol2 berkesan. ramai ibu2 dah cuba. ikhlas membantu. boleh klik link ni

    http://princesscyberdiary.blogspot.com/2013/04/april-end-sale.html

    BalasPadam
  67. mkn dengan maixara boleh x?

    BalasPadam
  68. Sibuklah iklan2 rumpai laut kat sini. Hotmatilah pemilik blog dan pembaca yang nak bertanya kat sini.

    BalasPadam
  69. macam mana nk beli collagen ni

    BalasPadam