11 Oktober 2012

Syukur Alhamdullilah

Assalamualaikum dan selamat sejahtera

Hari ini bangun pagi dengan pelbagai perasaan, tapi tuntutan tanggungjawab tu menghalang diri dari terus melayang perasaan tersebut. Dahsyat sungguh tanggungjawab sebagai seorang ibu ni kan?, di tambah pula dengan status menantu kat di rumah ni. Nasib baik suami tak selalu di sisi klu tak bertambah lagi tugasan tu. Apa2 pun kita tetap akan utamakan keperluan org lain dahulukan?..tapi kat hati sempat berbisik. Hari nie hari jadi aku..syukur alhamdullilah dah masuk 32 tahun. anak pun dah 3org insyallah mungkin akan ditambah lagi nanti..
 Dari kecil sampai besar mmg tak pernah sambut pun setiap kali tarikh nie datang. Sejak bercouple dulu baru la si dia yg sambutkan kecil kecilan. Dan sekarang bila dah jadi suami dia la yg selalu ucapkan selamat hari jadi dulu. Hadiah bear merah tu aku dapat time memula tahun pertama jadi isteri dia...yang ini sangat2 bermakna. Pastu bila jadi jadi mama dia pun dah tak sama kami lagi..setiap kali hari lahir jer mesti dia jauh dari kami. Aku pun tak kesah dah..janji dia tetap ingat nak wish dan doakan yg baik2 utk isteri dia nie.
Harapan dan doa aku untuk tahun nie semoga aku terus di berikan kesihatan yg baik utk meneruskan tanggungjawab sebagai seorg isteri, mama anak dan menantu. Sebab ini ajer yg paling penting..tak nak macam dulu bila aku terlantar sakit makan pakai anak2 semua terabai. Kesian sangat kat dorg masa tu. 
Selain tu aku mohon di murahkan rezeki dan di jauhkan segala bala bencana untuk semua insan2 yg aku sayang.
 Terima kasih buat kawan2 yg bg ucapan kat fb sana, dan sampai sekarang aku masih terima notification tu. Tak terbalas lagi nie..nak tolong masak dulu pastu siap2 bik adam balik sekolah. Tetiba rasa touching pulak sebab ada kekawan yg aku tak terlepas wish pun dorg tetap wishkan utk aku jugak..sob sob..terima kasih sekali lagi yer..

5 ulasan:

  1. selamat hari lahir kak c...semoga terus cekal n tabah menjadi isteri dan ibu demi mendidik n mejaga anak2 sendiri...abg azwan mmg patut berbangga sebab punye isteri yg berdikari n kuat semangat mcm akak tau.....insyaallah semoga suatu hari nanti akak diberi rezeki tuk tingal dekat ngan abg azwan...insyaallah.....

    BalasPadam
  2. Happy birthday ida. Jauh diperantauan pun ingatan kejap pada isteri. Rezekinya di pelayaran. Bersyukur masih diberi peluang menghirup kebahagiaan di bumi ini. Moga terus diberi kekuatan dan ketabahan..

    BalasPadam
  3. hepi besday.semoga panjang umur murah rezeki

    BalasPadam
  4. Happy belated bday, semoga bahagia milik kamu!

    BalasPadam