23 Mei 2013

Hilang sekejap nikmat itu

Assalamualaikum dan salam sejahtera


Tetiba bangun tido dalam pukul 2.30 pagi terasa kaki tak boleh lurus. Time tu mcm2 pikir..eh knp ni?..padahal hari sebelum tu cuma terkucil sikit jer time buat kerja umah. Takde ar sakit sangat sampai nak g jumpa doktor.

Tapi aku terus sabar..tenangkan diri. Gagah jugakla terhenjut2 g bilik ar pastu singgah minum jap kat dapur. Masuk bilik terus baring2 sambil pikir besok nak siapkan barang anak2.

Alhamdullilah..syukur sangat2..itu yg selalu aku ingat dan ucapkan bila datang masalah kat diri ini. Setiap kali sakit dan ada masalah baru aku rasa dekat sangat dgnmu ya Allah..t.kasih sebab jadikan aku seorg yg sangat2 tabah.
Ada kekawan yg bersimpati dan sibuk2 masej bertanya khabar buatkan aku rasa tak selesa pulak. Aku tak suka org rasa kesian bukan kerana ego. Tapi taknak aku jd lemah bila ada sikap prihatin dari dorg. Selagi aku boleh buat insyaallah aku takkan menyusahkan sape2.T.kasih semua..

Syukur ya Allah..dan t.kasih jugak sebab kembalikan semula nikmat ini. Aku kena kuat dan sihat untuk membesarkan dan menjaga 3 amanahmu ni...Aminn ya rabbal amin..

posted from Bloggeroid

1 ulasan:

  1. Assalammualaikum Sis,
    nikmat yg ditarik sekejap tu tanda kasih Allah... tanda dia ingat kat kita... with that we should be stronger (ingatkan kat diri sendiri juge ni hu hu)... get well soon ya!

    BalasPadam