31 Ogos 2013

Cerita di alor star

Assalamualaikum dan selamat bercuti semua

Hari nie aku dah bangun awal untuk siap2kan segala macam kerja rumah..sambil tunggu mesin basuh baju tu..meh sini aku nak storykan kisah raya aku di alor star.
 Tahun ni aku agak lewat sikit balik kulim..sebab nak bg chan kat abang supaya di puas2 raya kat umah mak dia. Lagi pun ada jugak sunggutan kecik yg cakap asyik balik sana jer pas sembahyang raya. Ok takPe!..di sebabkan cuti 3 minggu jadi aku bertolak ansur sikit.
Jadi ini adalah raya ke 5, aku cuma ikut rancangan mak ajer untuk jejalan raya rumah saudara. sebelum ke sini kami ada lg raya tempat lain dulu. Tapi aku skip jap story tu..
sebenarnya kami dalam perjalan ke perlis untuk ke rumah mak saudara..sebelum tu sepupu ajak singgah umah kawan dia dulu..Dalam byk2 tempat perkampungan ni yg aku asyik tangkap gambr..sebab cantik sangat permandangan.
 Biasa la klu jalan raya mesti asyik di hidangkan dgn makanan jer...mula ar aku undur diri cakap nak g lawat kawasan..huhahaha!!..mintak ampun yer..perut dah full giler time ni
 Kat sini suami bertambah makan tau..sampai dua kali..mana tak nyer dengan layanan tuan rumah..makan mengadap bendang, pastu angin dari bendang datang kat kita dari arah laut..asyik giler..
 Sedang aku dgn semua org ngah leka2 berbual..tgok anak aku dah selamat masuk reban itik..alasan dia nak tangkap sekor untuk peluk..mau tak bising mulut aku..bukan ape baju tu tak bwak banyak, lg pun byk lagi program raya maktok hang.
 Dari alor star kami teruskan perjalanan ke Simpat empat perlis..untuk ke rumah tok wan dan tok..jugak along yang baik hati..dah lama gila tak jumpa famliy nie..seingat aku time kecik2 dulu jer jumpa.
 Time ni kami dah pun sampai ke rumah tok dan tokwan, belom masuk rumah lagi sebab tertarik sangat dengan hijau bendang ni..Ape lagi snap ar 2 3 gambar buat kenangan. Bila masuk rumah terus aku lupa nak abdikan gambar2 insan yg aku rindu tu..terkilan tau..tu ar asyik berborak itu nie..mmg semua faham kami lama tak berjumpa..tapi takde gambar yg aku sempat snap..tambah2 dgn tokwan dan tok yang semakin tua tu..
Harap2 tahun depan aku ada masa lagi untuk melawat dorg..

ok ar sampai sini dulu story mory aku nie, sebab anak2 pun dah mula bangun..baik aku off sebelom semua nyer jadi kelam kabut...bye bye..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan