11 Oktober 2013

Tudung Hoodie. Masa dan cabarannya

Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua..

Sejak kebelakangan nie mmg blog nie terabai terus, aku dah berhenti secara tak rasmi menulis kisah2 hidup familyku. Rindu betul nak berada di sini..tapi masa sangat terbatas. Kadang2 aku hanya sempat BW dari note jer..itu pun tak sempat nak tinggalkan jejak untuk kawan2 di alam maya sana.
 Sejak aku mula menjahit nie, rasa macam tak menang tangan jer. Mana taknye kerja2 rumah masih kena buat ar takkan nak tinggalkan. Jadi kalau time cutu sekolah aku hanya jahit malam2 lepas anak2 semua dah tido. siang waktu pendek2 jadi hanya sempat gunting kain jer..itu pun kalau Iris tak banyak songgeh.
 Jadi daily rutin job aku dah jadi macam nie kalau En. suami takde, bangun pagi lepas siap2kan anak2 sekolah, kemas2 umah sapu kadang2 mop lantai. Pastu ampai baju. Bila mak dah balik market cecepat bg Iris sarapan pastu cecepat tolong siapkan barang2 nak masak. Time nie jangankan masej telephone pun aku takkan angkat. Sesiapa yang selalu call waktu nie mmg paham dah. Jadi nak pape pun tolong tinggalkan masej jer.
 Lepas dah settle tolong siapkan barang2 mak nak masak baru ar aku mula check masej, balas soklan2 org pastu baru aku mula gunting kain. Tapi sampai kul 11 lebih jer. Tapi klu tempahan tu tak cukup kain Lepas jer tolong siapkan barang2 nak masak aku mesti keluar beli. Time nie aku mesti balik lepas budak sekolah sebab terus jemput abang adik. Balik sekolah pulak terus siap2kan abang untuk sekolah petang. Tepat pukul 3 petang biasa aku akan tidokan iris dan rehat 1 jam depan tv.
 Pukul 4 baru aku mula angkat kain baju dan terus lipat kat depan umah..time nie pun buat sambil on9. Biasa rutin kerja ni sangat teratur kalau papa dorg takde. Tapi bila papa dorg balik semua berubah sebab dia akan tolong buat semua kerja2 rumah dari uruskan anak2 sekolah membasuh, sapu lantai, ampai kain baju, kutip kain baju dan kadang2 tolong gunting kain tudung hoodie.
 Cakap pasal tudung hoodie, ini adalah koleksi terbaru yang aku buat..ramai jugak yang minat pakai hoodie nie, Memula buat 3 helai jer tunjuk dalam facebook K Roll Kreatif dengan instagram Syizeecollection. Lama kelamaan ramai pulak yang tempah.
 Sehelai aku jual RM30 termasuk postage, biasa aku tengok kat melaka tu 2 tone kaler jer..pikir2 balik biar aku buat 3 campuran warna supaya lain dari yang ada kat pasaran. Lagi satu dorg semua boleh pilih kaler kegemaran memasing. Hoodie ni simple jer patu senang nak di gayakan cuma kena pandai cari inner yg cun cun ar.

 
Ada jugak yang tanya belakang hoodie ni macam mana rupanya..ok gambar seperti dibawah bila kita angkat dia akan jadi macam tu. Kalau rasa ia terlalu singkatboleh cari tudung saiz s tu..atau tudung biasa pun boleh jugak sebab inner nie dibuat dari kain chiffon yang jarang dan mmg tak panas tau
Ok ar disebabkan masa sangat terbatas di sini korang boleh ar mengikuti segala info tentang tudung nie di facebook Kroll kreatif dan jugak di instagram Syizeecollection

Tiada ulasan:

Catat Ulasan