25 Ogos 2013

Kenapa aku malas berblog?

Assalamualaikum dan salam sejahtera

Di sebabkan dah lama tak update story mory kat sini, maka dengan ini terkeluar la N3 dengan title sebegitu rupa..hehehe.. agak kurang asam betoi kan? Sebenarnya sebab kenkangan waktu, sekarang nie aku ada xtvt baru yang sangat2 aku minat. Kira hobi la..dulu tak dapat menceburkan diri sepenuhnya..sekarang dah sepanjang masa asyik dengan hobi nie..kira ngah gian tahap gaban nie.

 Hobi aku sekarang nie ialah jahit tudung chiffon..memula suka2 jer lama2 bila ada tempahan jadi semakin serious. Disebabkan inilah aku jadi terabai untuk mengupdate blog..huhuhuhu...sangat sayang tau sedih pun ada jugak. Sebab semua story mory sepanjang hidup ini mmg aku nak abadikan di sini untuk tatapan di masa akan datang. Tapi bila dah pagi petang siang malam dok pulun kejar order..jadi mcm nie ar..bukan blog jer terabai..kdg2 hal rumah hal anak2 pun terabai jugak..

 Tapi tu ar org ckp setiap ape yg kita lakukan perlu ada pengorbanan..aku tetap rindu berblog..rindu pada kawan2 yg dah kenal di sini, rindu untuk berimaginasi di sini, berkongsi cerita, meluahkan perasaan..huhuhuhu..bila tgok kawan2 aktif jer dgn dunia blog..jeles tau..tapi tetap pasang tekad dan impian yg blog story mory kami nie tak kan berkubur...cerita mmg lambat keluar tapi akan tetap di kongsikan jugak di sini.
 Ok la..lupakan pasal bab kenapa aku dah lama tak update blog tu..sekaarng nie nak cakap pulak yg aku nie jahit tudung chiffon 2 atau 3 layer tu ikut pada tempahan pelanggan. Dulu aku jual upah org jahit tapi tgok kos yg semakin meningkat, tu yg aku jahit sendiri. Sebab ada yg berminat dengan tudung2 macam nie tapi nak yg terbaik kadang2 mencecah RM100++. Tapi aku buat berdasarkan budget customer.

 Kira aku buat secara kecil- kecilan ajer la..pastu aku ikut jugak permintaan customer yg nak labuh mcm mana, lagi pun tudung jenis nie kat pasaran pendek jer saiz dia. Jadi aku boleh buatkan yg labuh seperti yg dorg nak. Customer jugak tetap boleh pilih kaler dorg..pastu mix kan nak layer 1 warna aper layer 2 warna apa?..tu semua boleh adjust.



 Semua gambar tudung2 nie adalah hasil koleksi aku la..ada banyak lagi yg boleh di ikuti dalam instagram..klu nak boleh tgok sana dgn nama syizeecollection. Untuk yang berminat nak tempah tudung chiffon boleh hubungi 0126141804 zee.

3 ulasan:

  1. Cantik!! mesti ramai yg suka membeli ni.
    Untung kalau pandai jahit dan ramai yg menempah lagi

    BalasPadam
  2. boleh bisness besar ni kak shee...da same cam pareedaa

    BalasPadam
  3. done following you , nice blog :)
    baju2 tade jual ke kak ?

    http://cikjoyahberceloteh.blogspot.com/

    BalasPadam