27 Januari 2014

Antara geram dan kelakar


Assalamualaikum dan salam sejahtera
 
Antara geram dan kelakar perangai Iris, kisah petang semalam. Dah 2 minggu datang kat rumah papa nie stp kali nak balik jer mesti buat perangai. Pagi ahad tu bila dia Nampak aku kemas beg jer..start menangis sambil cakap “tak nak balik umah nenek..”..dia akan ulang sampai dalam perjalanan t.

 Minggu nie plak dia menangis sambil buat kerja, memula kemas2 beg mainan dia..pastu sedang aku leka masak lauk utk tinggalkan kat papa dia. Tengok2 dia menconteng dinding plak..tapi mulut masih bunyi "tak nak balik umah nenek..."
Minggu lepas tak nak jalan masuk kete..meronta2 sampai aku kena heret masuk..bila masuk kete lagi kuat meraung. Minggu nie plak tak payah paksa..sendiri jalan pelan2 tapi mulut masih sebut "tak nak balik umah nenek..." Dalam perjalanan tu sepanjang aku drive dia berzikir ar irama tu..sekali dia cakap "mama tangan bb sakit.." Bila aku toleh rupanya sambil dia bersungut sungut tu dia dah terbelit tangan dalam baju. Hahahahaha!!! nak tergelak aku dengan Iris nie.


Ok..itu saje artikel pendek..nampaknya aku dah tak sempat sangat nak buat N3 baru. Tapi memandangkan akaun dah ade sayang plak klu tak di gunakan..kawan2 pun semakin rapat. Insyallah..semoga aku dapat agihkan masa t..Aminnn...

1 ulasan:

  1. alahai sian plak tgk kak....takmo ke tukar dok sane kak....iris tak puas tu dok ngan papanyer...sayu plak aku tgk kak oiii...

    BalasPadam