27 Julai 2012

Wakaf Che Yeh

Assalamualaikum dan selamat berpuasa

Pejam celik pejam celik dah hari jumaat, cepat jer masa berlalu cepat jugak ramadan nie nak pergikan?..Aku perasan sejak bulan posa nie xtvt aku bertambah byk sikit dari biasa. Sampai nak bukak blog pun mcm tak cukup jer masa. Org lain pulak ckp ada masaih lebih sb bulan posa tak payah masak tapi aku pulak lain. Ade beberapa hal yg aku kena buat..
Okeh stop! Hari nie aku nak tinggalkan sedikit memory aku time kami g wakaf che yeh.
 Dalam banyak2 tempat yg kami pergi inilah tempat yg buat aku mmg mcm nak giler..sb barang2 yg aku nak dan bersesuaian dgn aku berlambak2. Harga jangan cakap ar mmg betol2 boleh tahan ar..Tapi yg buat aku tak senang nak pilih ialah perangai bebudak nie. Dak faris asyik jer main sorok2 kat celah2 baju..dak iris pulak asyik nak kuar dr stroller.
 Mmmg tak senang hati nak pilih lelama..lagi pun manusia jangan ckp ar..bukan main ramai lagi. Nampak tak model kasut tak berbayar tu. Ada ke patut dia nak kasut tu sb cantik. Aku ckp tu kasut org perempuan ar..hehehehe..asalkan boleh jer.
 Beg kepit atau clutch (betol ke eja nie?)..cantik2 tapi aku mcm tak sesuai pakai sejak dah jd mak budak nie. Kaluu aku bekerja mgkin dah sebat satu kot. Berbagai2 saiz ko..gelap mata hati kejap..
 Sory yer ader pasal makan sikit..bukan pe sosej dia pelbagai dan kat sini payah nak juumpa sosej jumbo yg jual mcm nie. Klu nak pun g beli kat AEON atau mydin sana. Kat sini pasal mkn korg takkan jumpa "menda" tu jual kat sini, sb yg jual makanan semua melayu kita. Kedai2 makan atau kopitiam pun semua diuruskan sepenuhnya oleh melayu.

Ok la itu jer pic yg ader dalam simpanan aku, lain mmg ader update dlm fb..hehehe..ringkas dan padat tak?
jumpa lagi bye bye...

6 ulasan:

  1. ringkas padat terbaeik gituuu heheehehe....

    kak, dlm byk2 gambar ko, gambar jual mknn jugak menarik hati aku kak...byk tok jenis2 sosej die huhuhuhu....lapooo!!

    BalasPadam
  2. Oitt!! Mengugat imam posa mu..hahaha...

    BalasPadam
  3. huhu~ shopping raya la

    BalasPadam
    Balasan
    1. idak faz shoping sebelum raya..hehehehe

      Padam
  4. lama tak cari beg kepit tu..yang ada sekarang lama sangat dah..wakaf che yeh memang macam2 ada..saya je tak sempat nak singgah situ bila sampai kelantan..

    BalasPadam
    Balasan
    1. ha..klu gitu kena cari satu nie buat jalan raya..hahahaha..mak budak pun nak kutip angpau jugakkkan hehehehehe

      Padam