26 Ogos 2018

Persingahan

Alahai...macam mana aku boleh sampai ke sini?...tetiba rindu nak melihat coretan2 lama yang pernah di kongsikan di sini. Ramai juga kawan2 yang sudah lama senyap dari menulis blog. Takpe sekurang kurangnya ada juga tempat untuk aku mencari sesuatu di sini. Sekarang sudah hampir setahun aku tinggal di rumah ke dua. Dan kehidupan sekarang sangat2 berlainan...berlainan dari segi pemahaman aku tentang kehidupan sebenar. Dulu di rumah lama aku baru belajar mengenali kehidupan luar dengan insan2 baru...banyak yang aku silap. Mungkin faktor terlalu taksub dengan kegembiraan dan kebebasan. Sebagai manusia biasa memang ada timbul sedikit penyesalan...tetapi semua sudah 
terjadi. 

Jadi kehidupan di rumah ke dua ini aku jalani dengan penuh hati2 dan agak sedikit tenang. Aku banyak fokus pada anak2. Aku mahirkan diri memasak dan menjahit..aktiviti yang aku suka. Tapi ok la aku suka dengan keadaan sekarang. itu gambar terbaru anak2. Semua dah semakin besar.

Aku cuma nak cakap yang aku ok sekarang...kehidupan di rumah sendiri memang lain..Mungkin Allah lambat memberikan aku peluang ini dulu atas sebab tersendiri. Ape apa pun sekarang aku memang suka dan sangat2 bersyukur.  Alhamdullilah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan