28 Mac 2012

Sesi mengemas almari dan beramal.

Hai dan selamat petang semua..hari nie aku penuhkan aktiviti waktu pagi aku dgn mengemas almari. Semakin hari aku tengok semakin sarat almari pakaian anak2 aku. Mana tak nyer..asyik beli baju baru baju yg lama tak dikeluarkan. Ntah  dari mana datangnya  semangat kerajinan nie aku pun tak tahu, mgkin sb takde air kot. Jd dah skip satu job membasuh baju dan ampai baju. Jadi waktu yg ader nie aku gunakan utk kemas almari. Mana baju yg tak muat aku asingkan dan mana baju yg dah rosak aku buangkan terus.  

Bila dah buat pengasingan mcm nie aku dah dpt 2 bhgian 1 baju elok dan 1 baju yg dah rosak. Yg tak elok tu mudah jer aku g masuk tong sampah tapi yg elok nie aku bawak masuk bilik stor. Tetiba bila aku dah masuk bilik stor mcm nie lak rupanya.



 Takkan aku nak saratkan bilik  nie lagi?? Pikir punya pikir last sekali aku bawak masuk belakang kete sama dgn baju yg nak dibuang td. Arah tujuan baju2 nie..aku belom pasti lagi. Cuma aku nak cari benda tu ader atau tak di kawasan yg pernah aku lihat dulu.

Cari punya cari aku tak jumpa kat tempat yg pernah aku tgok dulu, tapi time nak balik tu…nasib aku terjumpa kat kawasan perumahan ni. Taraaa…inilah tempatnyer. Tempat khas utk kita buat pelaburan..hehehehe..pelaburan akhirat kot..Insyallah..


Lega rasa bila semua aku dah kasi kat sini..lagi pun baju2 masih elok terutama baju baby. Biasanya kejap jer baby pakai baju sebab dorg cepat membesar..harap2 baju nie akan diberikan utk org memerlukan..amin..

TANGAN YANG MEMBERI LEBIH MULIA DARI TANGAN YANG MENERIMA..ada jugak tulis kat tong nie..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan