23 Mei 2013

Kisah di Jonker walk

Assalamualaikum dan salam sejahtera

Ini story mory yang dah basi berbulan bulan kot, tertangguh n3 akibat service tenet macam bangang tu ari. Alkisah nyer aku nak storykan pasal kes budak india kena pukul depan kami anak beranak. Nampakkan pic yang kat bawah nie, sebelah Iris tu kete yang kami parking. Time suami turun dari kete datang ar seorg india mintak duit parking, aku malas nak layan sebab aku tahu waktu2 macam nie bukan kena bayar pun. Mbmb pun dah tak kerja, tapi risau pulak kot2 dia dendam tak tentu pasal t ntah pape dia buat kat kete takkan haru pulak.
 
  Jadi suami pun bagi ar RM5 kat dia, lepas tu borak2 sikit sambil dia tunggu aku dengan anak2 nak kuar kete. Bila kami semua keluar tetiba datang sorg lagi india dari arah belakang suami aku sambil jerit "oo kamu mintak duit ar!!" dalam keadaan pantas lalu dia ambil sebatang kayu atas jalan dan terus pukul lelaki india tadi yang mintak duit parking tu. Dia pukul kat bahagian bawah kaki sampai kayu tu patah dua, kebetulan suami ada kat situ dia jauhkan diri sedikit la dari dorg tu.

 Adam dan tak tentu arah dah menjerit2 takut, Faris pun dah pegang2 kaki aku, adam pegang tangan dan Tasnim terpingga2. Cecepat aku suruh dorg masuk kedalam dan aku terus lock pintu kete, tapi kunci kat suami, dia pulak masih kat luar sana. Aku cuma mampu berdoa dalam hati semua dia dapat lagi dari situ. Kat dalam kete aku dan anak2 berpelukkan ketakutan. Semua dorg menangis, adam terketar2 tangan dia..faris dan iris asyik cakap takut mama..takut..
 Pastu aku dengar salah sorg anak jerit papa..papa..sekali aku tengok papa dorg datang dengan senyum2 kat kami. Bila aku bukak semua anak2 peluk dia cakap takut2. Dia cuba tenangkan dorg dgn bg tahu yg org tu dah pergi jauh. Dia cakap yg time india yg gaduh tu pergi semua org jerit ketakutan, lelaki yg memukul tu heretkan lelaki yg di pukul tu..dalam keadaan tangan masih memegang kayu.

Pastu perjalanan kami ke situ jadi tak best, bebudak nie masih trauma giler, jalan pun tak nak si faris dgn iris tu, adam pun cuak2 lagi. Asal nampak india jer dia mula gelabah.








Oklah itu ajer story mory yang nak di tinggalkan disini sebagai kenangan kat sini..kisah ketakutan dan trauma anak2 aku atas sedikit dari ujianMU..

2 ulasan: