18 Mei 2013

Kisah Adam di buli

Assalamualaikum dan salam sejahtera


Ini kes beberapa hari yang lepas dalam hari rabu, time tengah tunggu adam balik sekolah. Aku nampak dia datang dalam keadaan muka comot menangis2 dengan baju dan seluar kotor2. Bila dia nampak jer aku terus dia peluk sambil cakap " mama ada kawan tendang peha adam..sakit sangat mama.."


Aper lagi terkejut ar aku tgok dia mcm tu..ni kali ke 2 dia kena buli..tu ari baju kena tarik sampai koyak. Ini pulak bukan setakat kena tendang. lagi teruk pensil box plastik dia kena gunting sampai terputus dua. Bila jadi mcm ni aku terus tanya saper yg buat?..sekali dia tunjuk budak tu..hahaha terus budak tu cabut lari sembunyi balik rimbunan pokok.


Aku pun aper lagi, terus dptkan dia..tanya knp buat mcm ni?..dan mintak tolong dia jgn sakitkan lagi kawan2 yg lain. Dia pun angguk paham dan janji tak buat lagi. Aku bukan aper takut klu awal2 tak di bendung t melarat ar pulak. Pernah anak member aku kena gunting rambut atas telinga. Buatnyer kalau tergunting telinga takkan haru pulak tu. Adoii..budak budakk..macam2 hal korang nie..



posted from Bloggeroid

Tiada ulasan:

Catat Ulasan